Blogginfo

Alla foton på den här bloggen tillhör mig om inte annat anges. Vill du använda någon bild el komma i kontakt med mig, maila till: amberger.foto@gmail.com

fredag 22 februari 2013

Utterspår????.

Har äntligen hittat ett ställe där det är möjligt att fota spåren som försvinner upp och ned i öppningarna i isen på lite närmare håll.
Vi hade planerat att spana på uttern i mörkret i kväll eftersom det är rena sommarvärmen dvs bara -5 grader. Tyvärr blev det så ymnigt snöfall så vi blev tvungna att ställa in.
Vad tror ni som har mer erfarenhet, är det utter????????







6 kommentarer:

  1. Jeg aner dessverre ikke, men venter i spenning om noen andre vet. Og tenk om du får tatt bilde av den :-)))

    God helg!

    SvaraRadera
  2. Ingen aning men väldigt spännande o lycka till !
    Vilka Sidensvansbilder nedan , bara så fantastiska !!

    SvaraRadera
  3. Det är ju lite släpspår inte fotavtryck o dom gillar åka kana. För mig som inte sett utter ser det ut som den haft en fisk o tagit upp o sen kanat ner igen med tjock mätt mage. Mycket misstänkt utterspår. Vad roligt! Fortsätt let

    SvaraRadera
  4. Tror nog att det är utter faktiskt!!

    SvaraRadera
  5. Hej o hå!
    Har ingen aning, men det skulle det väl kunna vara.
    Kom på att jag har en bild på ett anslag, där de har ritat små utterspår...
    http://www.istoradrag.blogspot.se/2012/12/kristianstad-bilder.html
    Vet inte om det kan vara till någon hjälp?
    Kram Pia

    SvaraRadera
  6. Jag tror också att det är utter, hoppas du lyckas få den på bild! :)

    SvaraRadera