Blogginfo

Alla foton på den här bloggen tillhör mig om inte annat anges. Vill du använda någon bild el komma i kontakt med mig, maila till: amberger.foto@gmail.com

söndag 17 februari 2013

Vitt och rött

Så blev det äntligen en dag med kameraväder.
Längs Klintforsån fanns långa sträckor av spår i snön på isen som med jämna mellanrum slutade i öppet vatten.
Att se spåren är en upplevelse för sig. Hur roligt det skulle vara att få se spåraren törs jag nästan inte tänka på. 
För övrigt var det stilla lugnt förutom några glimtar av den rödaste av röda Dommherrar som jag skådat.










11 kommentarer:

  1. Den var verkligen strålande röd, antar att det är eftermiddagssolen som fixar det. Du kanske skulle ställa om klockan i din kamera. När jag läser av Exifdata påstås att bilden togs kl 22:14. Det har jag lite svårt att tro på... Blir nyfiken på vad de där spåren kan komma ifrån? / Deerhunter

    SvaraRadera
  2. Underbart med domherrar.Har inte sett en enda.Och i det vackra vintriga landskapet lyser dom verkligen upp.
    //Kicki

    SvaraRadera
  3. Heisann! Koselig å komme seg ut med kamera. Her var det ruskevær i går, så det ble fotografering av inneblomster og fastelavensris. Hadde sånn fotokløe :-)

    Bildene av dompappene er flotte, og det siste bildet er helt magisk! :-)
    Ha en strålende dag!

    Irén :-)

    SvaraRadera
  4. Vakre naturbilder. Flott med den S formede bekken i landskapet.

    SvaraRadera
  5. En riktigt vacker domherre. Bra fångat.

    SvaraRadera
  6. Jag antar att det var spår efter uttern...ja visst skulle det vara kul att få sen en! Å vilka fantastiskt fina bilder på domherrarna :)

    SvaraRadera
  7. Speciellt den som flaxar med vingarna gillar jag. Dom är lite kluriga dom där fina rödingarna att komma nära. Här hör jag dom varje dag högt uppe bland trädknopparna och ser dom på en blixtvisit vid matbordet. Lyckliga du som fick så fina bilder.

    SvaraRadera
  8. Härliga vinterbilder, snön ligger så fint på de första.
    Och domherrar som är såå fina! Sällan vi ser dem här nere i Skåne, denna vintern har jag inte sett en enda!
    Är det verkligen kärlekssång när sångsvanarna sjunger? För jag tycker de trudeluttar lite när som helst jag. :) Tack för din kommentar! :) Kram Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Glömde ju skriva att jag också gillar den sista bilden med vingflaxet! :)

      Radera
  9. Vilken härlig dag och tillika bilder...den sista på domherren är jättefin och visst var han fantastiskt röd.
    Domherrar har jag hos mig även här nere, men solen lyser med sin frånvaro...grått, grått, grått...så, jag lever på hoppet!?
    Ha det gott vännen
    och...Kram!

    SvaraRadera
  10. Virkelig flotte bilder med gode komposisjoner,- og det siste bildet er jo bare helt utrolig!!
    :)

    SvaraRadera