Blogginfo

Alla foton på den här bloggen tillhör mig om inte annat anges. Vill du använda någon bild el komma i kontakt med mig, maila till: amberger.foto@gmail.com

fredag 12 april 2013

Flitiga Nötväckor

Tittade förbi boet idag och nu var de 2 st.
Vem är vem?
Fick fakta av bloggvännerna på Kristinas bilder och Urban Rundströms naturblogg (se mitt förra inlägg) om vad de jobbar med samt att hanen har mörkare bruna stjärtfjädrar. Nog verkar väl detta vara honan, tycker den även har mer rosa fjädrar.
 Nu jobbades det en hel del i ett litet hål under ingången












8 kommentarer:

  1. Very nice!! :-)

    Special greetings from the Netherlands,
    DzjieDzjee

    SvaraRadera
  2. Å vilka fina bilder på nötväckan! Vi har två i vår trädgård, men bara under höst och vinter. Har aldrig sett dem bygga bo :)

    SvaraRadera
  3. Dessa fina fåglar tröttnar man inte i första taget att se på. Hoppas att du laddar upp fler bilder efterhand familjesituationen utvecklas. Plus för att bilderna dessutom verkar vara fotograferade i behagligt ljus miljö, jag för min del träffar oftast på dem i skogsmörkret. / Deerhunter

    SvaraRadera
  4. Det gäller att ha en fin fasad så inte grannarna klagar...

    SvaraRadera
  5. Intressant att du får följa bobygget. Hoppas på goda förhållanden så det blir en sror familj hålet.
    Trevlig helg!
    /maria

    SvaraRadera
  6. Det var ett tag sedan jag var in på din blogg ser. Många fina inslag om fåglar och annat. Gillar ditt inlägg från den isiga djurparken. Nu börjar förkänsla av vår infinna sig. Underbart. Ha det gott/brita

    SvaraRadera
  7. Sköna bilder på Nötväckan o deras bestyr !

    SvaraRadera