Blogginfo

Alla foton på den här bloggen tillhör mig om inte annat anges. Vill du använda någon bild el komma i kontakt med mig, maila till: amberger.foto@gmail.com

torsdag 8 augusti 2013

Fullmåne

21 Juli strax efter 23.00 så lyste en underbart vacker full måne över trädtopparna. Det var inte riktigt mörkt ute och ljuset från månen reflekterades i vattnet.
Fram med kameran och så upptäckte jag att jag hade ingen som helst aning om vilka inställningar som gäller i detta läge.
Handhållet blev det i brådskan.

Tar tacksamt emot tips inför nästa försök och då kommer det förmodligen att vara mörkare ute.







4 kommentarer:

  1. Fine bilder! Det er noe som heter "Lunar Eleven" et fotoråd som går på at blender er 11, og lukkertid lik iso - altså f11, lukkertid 100 eller 125, og iso 100. Dette skal fungere sier de lærde :-) jeg har ikke prøvet.

    SvaraRadera
  2. Tusen Tack för tipset, uppskattas mycket och ska absolut testa. Här anv jag f 10-13 men för högt ISO och för lång slutartid.
    Hälsn
    Monica

    SvaraRadera
  3. Hej! Tycker du lyckats bra. Jag har lärt mig bländare 8 och tid 1/125, ISO 100 fungerar bra. Av missatg hade jag ISO 400 senast och det fungerade också. Gäller nog att prova sig fram.
    Tack för fin kommentar om Kebne/brita

    SvaraRadera
  4. Pröva de tips du fått ovanplus ett stativ. Men inte kan det bli så mkt bättre än detta!

    SvaraRadera