Blogginfo

Alla foton på den här bloggen tillhör mig om inte annat anges. Vill du använda någon bild el komma i kontakt med mig, maila till: amberger.foto@gmail.com

måndag 2 september 2013

Svalornas andra kull flygfärdiga

Under helgen fick vi glädjas åt en andra kull med flygfärdiga Svalungar.
När Svalparet började bygga nytt bo hos en granne kände vi oss övertygade om att ampelboet kunde plockas ned.
Delar av dagen tillbringar de hos oss.
Ungarna i den här kullen intar precis samma platser som sina föregångare när de matas och behöver vila från flygträningen.
Vår närvaro bryr de sig inte särskilt mycket om.




















8 kommentarer:

  1. Men så underbart gulligt när de sitter och gapar på rad!! :)

    SvaraRadera
  2. Mmmm så flotta matarbilder!

    SvaraRadera
  3. Så fine bilder! Hehe 4 sultne gap på rad, skikkelig herlig bilde :-)

    SvaraRadera
  4. Ååå,- helt herlig serie! Og de siste med 4 på rad er helt fornøyelig!
    Fin kveld til deg:)

    SvaraRadera
  5. Hi M:) Oh my word, what beautiful captures!! I will also follow you with the greatest of pleasure:)

    SvaraRadera
  6. Fina, nära porträtt på en fågel som i alla fall där jag bor inte är så lättfotograferad. De två sista är ju fantastiska, men jag fäster mig även vid mittbilden där det verkar som kondensrök kom ut ur det lilla fågelgapet. Mycket bra fotograferat, tycker jag.
    / Deerhunter

    SvaraRadera
  7. Helt bedårande bilder på de små liven .
    Visst är de vackra svalorna . Ha det fint ! Ronnie

    SvaraRadera
  8. Helt underbart Monica!
    Svalor är och kommer alltid att vara mina favoriter...vi hade svalor på garagevinden under hela min uppväxt...ja, du vet ju var:)
    Tusen tack för dina fina bilder, ha det jättegott och hälsa G.
    Kramikram!

    SvaraRadera