Blogginfo

Alla foton på den här bloggen tillhör mig om inte annat anges. Vill du använda någon bild el komma i kontakt med mig, maila till: amberger.foto@gmail.com

lördag 2 november 2013

Maskernas helg

Lagom till denna helg blev min mask färdig men mest en slump att den blev till över huvud taget.
Har lekt lite med Papir Mache och fick lust att pröva vad man kan och inte kan göra i det materialet.
Stommen till denna mask är inte gjord av mig utan är en köpt mask som jag har hängande på väggen här hemma.
Täckt med plastfilm och så flera varv av rivna pappersbitar, tapetklister och slutligen lackad.
Fotat med 50mm fast objektiv med dagsljus snett uppifrån hö.

Alltid kan den väl skrämma någon!!!!!!


9 kommentarer:

  1. Så häftig mask du gjort och gillar färgen på håret :) Trevlig helg på dig :)

    SvaraRadera
  2. Riktigt läcker blev masken!!

    Du undrade över bildstorlek.
    Jag gör mina 1000 pixlar breda, 72 dpi. de stående lite smalare. Ca 200 - 400 kb "tunga".
    Upplösningen räcker för webbändamål.
    När jag lagt in bilden på bloggen klickar jag på den och markerar "extra stor".

    SvaraRadera
  3. Jeg er livredd masker, men elsker å lage masker med elevene mine, merkelig nok?!
    Denne ble superkul!
    Ha en trivelig helg:)

    SvaraRadera
  4. Wow! You are very clever to make this scary mask! Hope you have a fun weekend!:)

    SvaraRadera
  5. Jeg ble ikke så veldig redd, men jeg ble veldig imponert - denne syntes jeg var veldig flott!

    SvaraRadera
  6. Förfelar sin avsedda verkan på mig. Jag tycker att masken - och dess tilltänkta bärare - blir söt snarare än skrämmande. Fint gjort, ingen tvekan om det.
    / Deerhunter

    SvaraRadera
  7. Snyggt gjort och snyggt fotat. Den är kanske inte så skrämmande när den står där mot en vägg men om den satt över ett ansikte på en levande person skulle den nog skrämma fler än en.

    SvaraRadera