Blogginfo

Alla foton på den här bloggen tillhör mig om inte annat anges. Vill du använda någon bild el komma i kontakt med mig, maila till: amberger.foto@gmail.com

tisdag 18 februari 2014

Vattenspeglingar 2013

Har samlat ihop de utvalda vattenspeglingarna. Mars månad hittade jag inte en enda bild på någon vattenspegel så den månaden har jag bara hoppat över.
Stort, stort TACK för hjälpen.
 Ni har verkligen varit uthålliga, tack även för alla fina, trevlig samt intressanta synpunkter ni lämnat.
Det har  inte varit någon medveten planering att fota vattenspeglingar varje månad, det har bara blivit så. Gång- och/el cykelavstånd till älven vintertid och "krypavstånd" till tjärnen sommartid har gjort att jag hittat ett motivområde i ständig förändring och platser som ger mig glädje att vistas vid.

Januari
Bureå älv


Februari
Klintforsån


April
Skellefteå älv




 Maj
Bryggräcke



  Juni
Midsommarbubblor


Juli
Tjärnen



Augusti

 Solnedgång vid tjärnen



September
Röd träbro Skellefteå älv


Oktober
Tunn is på parkdamm


November
Strömmande vatten med is, roterad 180 grader


December
Blankis Skellefteå älv



7 kommentarer:

  1. Dom är såå flotta! Gör en bok av dom så kan du juta i all framtid

    SvaraRadera
  2. Jag gillar hur motivens former löses upp i fyran och åttan, Vattenspeglingen blir både motivbärare och omformare av samma. Flott.
    / Deerhunter

    SvaraRadera
  3. Hi! I'm back blogging today, after having flu. Still not 100%, but I have fallen behind with my visits so have made a few today.

    All your refletion images are stunning. It would be great to show them in a gallery.

    SvaraRadera
  4. Så vackra bilder och roligt att se de utvalda bilderna tillsammans!! :)

    SvaraRadera
  5. For en super serie det ble. men så har du hatt et rikt utvalg også. Du kan lage en kalender eller fotobok av denne serien.
    Gratulerer til deg.
    Tusen takk for at du deler med oss. masse inspirasjon i dine bilder.
    Ønsker deg en riktig fin uke.
    Fra Hilda

    SvaraRadera
  6. Härligt inlägg som visar alla tillsammans!
    Snyggt jobb!
    M/

    SvaraRadera