Blogginfo

Alla foton på den här bloggen tillhör mig om inte annat anges. Vill du använda någon bild el komma i kontakt med mig, maila till: amberger.foto@gmail.com

lördag 1 mars 2014

Strömstare

Solen visade sig och snabbt packade vi ryggsäck och kameror för årets första stugbesök.
Ovanligt lite snö i skog och mark men tjärnen ligger helt täckt av snö och is förutom att man svagt kan ana en öppning vid inloppet. Vi ser på mycket långt håll att något rör sig på den plats där Svanarna brukar landa.
Tar oss runt och får se en Strömstare söka föda i en liten öppning i allt det vita.
Aldrig tidigare har vi sett denna fågel vid tjärnen. LYCKA!!!!

Bilderna är tagna på långt håll med Canon 5D och 70-200. 
Inte de bästa bilderna men vill ändå visa dem.
Har bara sett en tidigare och då visste jag inte vad det var jag såg.








Fotat fr vår altan, att något rörde sig i den lilla öppningen väckte vår nyfikenhet.
 





11 kommentarer:

  1. Toppenfina bilder fick du!! Måste nog fara och titta efter "mina" strömstarar snart också :))

    SvaraRadera
  2. Disse likte jeg utrolig godt! Ser nesten ut som illustrasjoner eller malerier på et vis... nydelige toner og komposisjoner!
    Ha en fin kveld:)

    SvaraRadera
  3. Så gøy! Er det slike som heter fossekall er i Norge tro...

    SvaraRadera
  4. Så fina och visst är det en liten fossekall. Roligt när man får nytt besök

    SvaraRadera
  5. Wow.
    Nydelige
    Bilde nr 1 falt jeg for, utrolig flott.
    Ønsker deg en fin uke.
    (Her laver det ned med våt snø.)

    SvaraRadera
  6. Sarte og vakre bilder!

    SvaraRadera
  7. Snyggt jobbat med efterbearbetningen, sista bilden är ju fågeln närmast mikroskopiskt liten. Ändå blev det bilder.
    / Deerhunter

    SvaraRadera
  8. WOW... kul med strömstaren! Den har jag inte haft lyckan att träffa på ännu.
    Trevlig kväll /bea

    SvaraRadera
  9. Så kul att du också fick chansen att fota denna roliga fågel!

    SvaraRadera