Blogginfo

Alla foton på den här bloggen tillhör mig om inte annat anges. Vill du använda någon bild el komma i kontakt med mig, maila till: amberger.foto@gmail.com

måndag 28 april 2014

Bäver

Under årets första roddtur såg vi en Bäver på håll.
När vi försiktigt närmade oss gjorde den ett riktigt Bäverplask. Min första tanke var att den blev skrämd och inte skulle visa sig mer.  Men den var verkligen nyfiken på oss och simmade lugnt runt och även mot båten. Givetvis på behörigt avstånd och med full kontroll.
Några bilder blev väl rätt hyfsade och det var verkligen ett spännande möte. Jag är rätt övertygad om att jag var mer stressad än Bävern och kamerainställningarna blev det lite si och så med.











9 kommentarer:

  1. Du fick fantastiska bilder! Inte lätt att få så många kort på en bäver.
    Grattis!
    M/

    SvaraRadera
  2. Oj så spennende! Det må ha vært en flott opplevelse, og så fikk du tatt fine bilder i tillegg. Det siste bildet er jo helt fantastisk!

    SvaraRadera
  3. Grattis min vän, inte så ofta man får närkontakt med herr/fru bäver:)
    Inställningar hit och dit...si och så...men första bilden är toppen...och även tredje.
    Norrut i morgon...hoppas fortfarande på islossning...kanske Torneälven?
    Kram och ha det gott!!

    SvaraRadera
  4. Så fina bilder av ett spännande möte!

    SvaraRadera
  5. Artig møte med beveren. Jeg synest bildene ble bra jeg. Man har vel vanligvis ikke så god tid på seg til kamerainnstillinger, men bra ble det.
    Ha det godt.

    SvaraRadera
  6. Stort GRATTIS till bilderna på Bävern , verkligen fina och det är ju inte helt enkelt att fånga dem på bild , men du har lyckats kanonbra :) // Anita :)

    SvaraRadera
  7. Toppenfina bilder! Så kul att du också fick se bäver i dagsljus :)) och extra kul att du fick med plasket!

    SvaraRadera
  8. Hej Monica,
    tack för ditt grattis till nya barnbarnet!
    Härliga bilder du fick på bävern! Det var inget dåligt plask inte! :)
    Jag har aldrig fotat någon bäver.
    Trevlig valborgsmässoafton!
    Kram Pia

    SvaraRadera
  9. Men nu blir jag riktigt avundsjuk! Lyckliga dig som fick chans att fota detta ofta skygga djur. Snabbt jobbat att få med plasket.

    SvaraRadera