Blogginfo

Alla foton på den här bloggen tillhör mig om inte annat anges. Vill du använda någon bild el komma i kontakt med mig, maila till: amberger.foto@gmail.com

måndag 14 april 2014

Full fart på Kanadagässen

Cykelutflykt Söndag morgon. Full fart på Kanadagässen nedanför en av broarna över älven.
Här möter inkräktaren hårt motstånd och jagas hit och dit innan segraren stolt visar upp sig och kan  slå sig till ro med sin partner.
Om paret består av samma individer som före bråket är ju helt omöjligt att reda ut.....









8 kommentarer:

  1. Vi brukar ha mer kanadagäss på fälten och även sädgås. Men i år är det lite dåligt med det. Tranor finns här o var.
    Kul bilder du fick!
    M/

    SvaraRadera
  2. Vilken kanonbild du tagit , den med den springande gåsen , verkligen rolig :))) Ha det så bra Anita

    SvaraRadera
  3. Så mye flotte fuglebilder du har blogget her den siste tiden! Våren er en veldig fin fototid, med fugler også. Vår yre som de er kommer det til mange flotte situasjoner for oss med kamera. Ønsker deg en flott påske, med forhåpentligvis flott foto-vær :-)

    SvaraRadera
  4. Tackar! Men jag fick ju sitta ner på en uppochnervänd hink. Man skulle vara ganska lugn och jag kunde inte ställa mig upp och fota.
    De var ju ändå skygga men ändå rätt tama. Men hastiga rörelser osv skulle man undvika. Ja du.....det var nästan så tårarna kom när jag såg alla dessa hjortar komma mot oss.....det går faktiskt inte beskriva känslan....något av det häftigaste jag upplevt!!
    Kram M//

    SvaraRadera
  5. Den er nokså hissig ser jeg.... veldig flott serie, Monica! Og som Leonora sier,- mange flotte fuglebilder fra deg den siste tiden!
    Klem:)

    SvaraRadera
  6. kjempe fin blog og det første bilde her er kanll !

    SvaraRadera
  7. Härliga bilder, Monica! Speciellt springa-på-vattnet-bilden.
    Tänk vad de kan roa oss människor, dessa flygfän!
    Tack för din kommentar och så önskar jag dig och de dina också
    En Glad Påsk! Kram Pia

    SvaraRadera
  8. Härliga bilder, Monica! Speciellt springa-på-vattnet-bilden.
    Tänk vad de kan roa oss människor, dessa flygfän!
    Tack för din kommentar och så önskar jag dig och de dina också
    En Glad Påsk! Kram Pia

    SvaraRadera