Blogginfo

Alla foton på den här bloggen tillhör mig om inte annat anges. Vill du använda någon bild el komma i kontakt med mig, maila till: amberger.foto@gmail.com

fredag 25 april 2014

Skrattmåsar

I förra inlägget nämnde jag att maken fick fin kontakt med ett par Skrattmåsar. Passade mig perfekt som fick komma rätt nära med kameran. Tyvärr hade vi inget med oss att bjuda på så måsarnas intresse varade inte så länge. Några bilder blev det.......
Till er som frågat om kameran: har bytt ut min Canon 550 D till en 70 D och behåller 5 D:n som fullformat.
 














6 kommentarer:

  1. Nydelige bilder.
    Falt for nr 1.
    God helg og kram fra meg.

    SvaraRadera
  2. Kul med nu kamera!! å toppenfina bilder på måsen! Trevlig helg på dej :))

    SvaraRadera
  3. Härlig dunighet i närporträttet. Måste ha varit något extra gott ni bjöd på när den nu ser så glad och belåten ut:).
    / Deerhunter

    SvaraRadera
  4. Fina bilder blev det!
    FUnderar på att byta upp min 60D. Ev 5DMark III, är det en sådan du har med

    SvaraRadera
  5. Verkligen fina och skarpa bilder på måsen och Grattis till kameran , har ju en 600 D och ångrar mig enormt att jag inte valde 60D . Undrar om inte 550 D har varit bättre än min till och med . Ha det så bra // Anita

    SvaraRadera
  6. Sent omsider kommer här en kommentar. Ska fortsätta framåt bland dina fina inlägg när gubben ändå sitter och kollar på hockey. Jag var inte till Staan en stund i går eftermiddag för att vara barnvakt åt Lottie och jag funderade på om jag skulle slå dig en signal, men det var så osäkert hur länge jag kunde vara ute med den lilla damen, så jag avstod.
    Skrattmåsen blir så fin med sin skarpa huvudteckning och det vita runt ögonen som får dom att framträda, vilket annars kan vara svårt på en fågel med mörkt huvud.

    I vilka sammanhäng använder du din fullformatskamera?

    SvaraRadera