Blogginfo

Alla foton på den här bloggen tillhör mig om inte annat anges. Vill du använda någon bild el komma i kontakt med mig, maila till: amberger.foto@gmail.com

onsdag 2 juli 2014

Första bilden från årets Svalbo

Som vanligt har vi ett Svalbo under takutsprånget till vår altan. Vi har följt byggprocessen och tycker det verkar mer stabilt än i fjol och hoppas att det inte ska rasa ner.
Länk till fjolårets räddningsinsats.
En vecka senare än i fjol får vi se de första små näbbarna sticka ut över bokorgen.
Vi har även märkt att föräldrarna placerat sig inne i korgen före de byter av för att jaga föda. Antar att det beror på den kyla vi haft de två senaste veckorna. Vanligtvis möts el görs skiftbytet i luften.
Nattetid har temperaturen legat mellan + 3 och +6 grader.






6 kommentarer:

  1. Ja, ibland får man hjälpa till när det ser ut att gå på tok med fågelbona :)
    Hi, hi.. lilla grå flugsnapparen i förra inlägget har en särskild benägenhet att finna konstiga boplatser.
    Ha det gott /bea

    SvaraRadera
  2. Vilken underbar räddningsinsats ni gjorde ifjol , kunde inte låta bli att le då jag såg inlägget , härligt :) Fin bild på årets bo :) Ha det så bra // Anita :)

    SvaraRadera
  3. Försöker igen, min vän...
    Har skrivit och skickat iväg kommentarer...nu förstår jag vad du menar...jag försvann ut i cyberrymden???
    Det jag ville säga var i alla fall (i förkortad version) att dina bilder med svalor, änder och nyfödda är helt bedårande!
    Bilden här i inlägget tycker jag speciellt mycket om...lite annorlunda samtidigt som den berättar en historia, din och svalornas:)
    Ett tips om nu detta går fram...man måste tydligen vara inloggad...innan man kommenterar!?
    Kram vännen, vi hörs!

    SvaraRadera
  4. :) They are all beak at this stage aren't they! Lucky you haveing the Swallows so near.

    SvaraRadera
  5. Noe av det stiligste jeg ser på bilder, er disse gule gapene fra fugleunger:-) Så gøy det blir for dere å følge med videre! Ønsker deg en fortsatt fin sommer :-)

    SvaraRadera
  6. Hälsa familjen Svala från mig. Hoppas den kämpat sig igenom den tuffaste biten vid det här laget. Ser fram mot fler berättelser om "husdjuren".
    / Deerhunter

    SvaraRadera