Blogginfo

Alla foton på den här bloggen tillhör mig om inte annat anges. Vill du använda någon bild el komma i kontakt med mig, maila till: amberger.foto@gmail.com

torsdag 13 november 2014

Fotocollage

Ända sedan i våras när jag testade att slå samman bilder genom lager i PS har jag haft intresse för att lära mig hur man gör montage el collage.
Den här bilden har jag skapat genom att upprepa och i viss mån förändra så väl bakgrund som de två figurer som fanns i en av mina isbilder.
Slutligen har jag använt mig av två rimfrostbilder fr tidigare inlägg som struktur.
Tyckte det passade bra att göra samma sak flera gånger i inlärningssyfte.
Bifogar bild på hur bilden såg från början och ett delmotiv under arbetsprocessen.







2 kommentarer:

  1. Roligt att du experimenterar Monica!
    Jag drar på munnen åt dina små söta "monster"...eller är det grodor tro!?
    Trist att isen har försvunnit, men är det något vi kan vara säkra på, så är det väl att vintern kommer tillbaka...i alla fall uppe i norr:)

    Du, det är en "liten" utställning...en liten del av den stora från Kalix. Jag ser det mest som marknadsföring, den hänger uppe länge på ett mycket välbesökt ställe, så, vi får se hur det går:)
    Ha det gott och hälsa G
    Kramkram!

    SvaraRadera