Blogginfo

Alla foton på den här bloggen tillhör mig om inte annat anges. Vill du använda någon bild el komma i kontakt med mig, maila till: amberger.foto@gmail.com

lördag 6 december 2014

Feed back


När jag fotar i dimma behöver jag ofta höja ISO talet eftersom jag inte använder stativ. Om Gässen (el andra fåglar) plötsligt får för sig att röra på sig hinner jag inte alltid göra om mina inställningar i kameran. 
Tycker det kan blir så festliga bilder av den rörelseoskärpa som  då uppstår.
Läste på Otto von Münchow`s blogg IN FLOW att han nu åter erbjuder sig att lämna konstruktiv kritik, så jag tar chansen och skickar den här till honom.



6 kommentarer:

  1. Det där var ju härligt konstfulla bilder trevlig fortsättning på helgen ,Nette

    SvaraRadera
  2. Jag gillar bilden. Med ett enda undantag ; den i efterhand (?) inlagda bakgrunden som för mig förvandlar en bild från naturen till en bild på´ - omslagspapper. Lite synd. Jag applåderar din experimentlusta och tycker själv att långa exponeringstider på rörliga mål skapar unikt intressanta former. Kanadagäss i flykt finns ju många helskarpa flyktbilder på men knappast i denna tappning. Så jag skulle önska en mer nedtonad fond. Å andra sidan var det väl inte det du ville visa upp.
    / Deerhunter

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Klas, så kul att du gillar det mesta med bilden och min experimentlusta. Tror att jag förstår vad du menar, det är nog dimman som ger den effekten. Jag har bara bearbetat bilden i sin helhet, inga selektiva ingrepp. Jag brukar skriva om jag jobbar med lager, texturer el tar bort något fr mina bilder. Jag uppskatta och sätter stort värde på din respons. Ska kolla mina andra bilder med el utan denna effekt för att jämföra och försöka förstå skillnaderna.
      Bästa Hälsningar
      Monica
      Monica

      Radera
  3. Jag tycker bilden är otroligt läcker och med färger som man faller pladask för.
    Rörelseoskärp kan man exprimentera mycket med !

    SvaraRadera
  4. En riktigt bra bild. Rätt i det mesta. Lagom lång exponering som fortfarande visar detaljer. Fin panorering. Rätt placerade gäss med luft framför. Med andra ord det mesta rätt. Jag hängde inte riktigt med på Klas synpunkt om bakgrund, men det är ju inte allt man förstår.

    SvaraRadera