Blogginfo

Alla foton på den här bloggen tillhör mig om inte annat anges. Vill du använda någon bild el komma i kontakt med mig, maila till: amberger.foto@gmail.com

måndag 26 januari 2015

Vinterbubblor igen

Tusen tack för alla fina kommentarer.
Nya vinterbubblor och lite om hur jag gjorde.
Har använt mig av lite olika sökord för att ta reda på hur man blandar såpbubblor själv.
Vatten, diskmedel och sirap är ingredienser.
Sedan har jag testat att göra lite olika blandningar.
För mig har det funkat vid minus 10-15 grader och jag har blåst ut bubblorna så nära den plats jag vill ha dem på som möjligt. 

I helgen tog jag med mig några tulpanblad ut och försökte få bubblorna att lägga sig på dessa. 
Har fotat med macro objektiv.







 


 


11 kommentarer:

  1. These bubbles are wonderful also! :)
    Love the colour of the tulip, makes it really pretty :))
    Have a fine day
    【ツ】Knipsa

    SvaraRadera
  2. Hello Monica!

    Wow! So that's how it's done. Ingenious idea, and fabulous results. What I think is rather special, are the beautiful designs on the bubble.
    Well done!:)

    SvaraRadera
  3. Hei
    Disse var utrolig flotte.
    Grattis så masse.
    Ønsker deg en fin uke og masse kramar fra Karin

    SvaraRadera
  4. Fantastiska skapelser!!
    Inspirerar till att testa...

    SvaraRadera
  5. Skulle vara såå roligt att testa! Vi har tyvärr plusgrader hela tiden nästan.... Fin bild

    SvaraRadera
  6. Fantasisk vakre bilder. Jeg har veldig sans for denne måte å leke og eksperimentere på.

    SvaraRadera
  7. De er så utrolig vakre, godt jobbet! Hm sirap, hvorfor det egentlig?

    SvaraRadera
  8. Riktigt roligt experiment och ett fint resultat.

    SvaraRadera
  9. Det blir mer och mer alienlikt...En konstgjord biosfär? Fantastiskt att bubblan håller och resultaten fascinerar.
    / Deerhunter

    SvaraRadera
  10. Så sanslöst vackert och du är så kreativ och konstnärlig // Anita :)

    SvaraRadera
  11. Takk for info om hva som funket best for dine bobler, som forøvrig igjen er virkelig flotte! Nå er det visst endelig(!) meldt kaldt vær igjen noen dager.... gjør et nytt forsøk da håper jeg:)
    Fin uke til deg, Monica

    SvaraRadera