Blogginfo

Alla foton på den här bloggen tillhör mig om inte annat anges. Vill du använda någon bild el komma i kontakt med mig, maila till: amberger.foto@gmail.com

torsdag 12 mars 2015

Första svan paret har anlänt

Har gått och väntat på att de ska dyka upp och igår så fick jag se det första svan paret.
Strålande sol, svårt ljus  och på långt avstånd men att låta bli att föreviga denna händelse är för mig helt omöjligt.
Kollar igenom när jag sett dem första gången på ungefär samma plats tidigare  år.
2014 17 Mars,  2013 4 April.







12 kommentarer:

  1. Beautiful pictures Monica :)
    Can't wait for the ones from this year :))
    Have a wonderful day
    【ツ】Knipsa

    SvaraRadera
  2. Läckert :)
    I år allt verkar mycket tidigare... Vi fick lite frost i natt, men våren är fantastisk ändå :)
    Hälsningar Halina

    SvaraRadera
  3. Hello Monica! The snow is melting and the swans arrived. They usually do come back to the same place every year. They are such beautiful and elegant birds, and your photos are lovely.:)
    Warm Regards.

    SvaraRadera
  4. Vi har ett hundratal svanar sittandes på åkern här nedanför nu .Så kul att dom kommer samma tidpunkt ,kram nette

    SvaraRadera
  5. En underbar syn! Vackra bilder! :)

    SvaraRadera
  6. Jag sa till min granne häromdagen, att det kändes som om de första svanparet kunde dyka upp när som helst. Det kanske är dom du har sett nere vi älven. Ifjol vet jag att de första fick vända åter ut mot havet efter ett par dagar, då kylan slog till ordentligt och älvmynningen förs ihop. Bra för oss som njuter av att färdas fram med sparken över lägdornas skare men inte bra för sjöfåglarna. Den 17:e stämmer med när dom kom hit också i fjol. Vårkänslorna flödar när jag ser dina fina svanbilder.

    SvaraRadera
  7. Så har dom äntligen kommit fram! Då e de hopp om et. Fina bilder

    SvaraRadera
  8. Hvilket flott syn,- kjenner vårfølelsen helt hit!
    Riktig god helg til deg, Monica.)

    SvaraRadera
  9. Tack Monica, tack för hoppet och kärleken!
    Finns inget som symboliserar våren och kärleken så mycket som sångsvanarna...tack igen, du gjorde min dag:)
    När du har njutit av deras närvaro ett tag, kan du väl skicka upp dem till mig...till påsk ungefär...
    Hos svärf. vid Hornborga nu...varken svanar eller tranor?

    Ha det gott...och njuut av sällskapet!
    Varma kramar!

    SvaraRadera
  10. Vi har ju andra vårtecken, vi nere i södern. För mig är sångsvan mer av vinterfågel. Men de flesta av oss tar nog till oss vilka vårtecken som helst. Visst är det underbart? Även om ett bakslag verkar stå på tur mot slutet av veckan.
    / Deerhunter

    SvaraRadera
  11. Det er noe utrolig elegant ved svaner som vel er det som har fascinert oss mennesker til alle tider. Veldig vakre bilder. Jeg liker at du har så mye av omgivelsene med. Det setter svanene inn i en landskapsmessig sammenheng.

    SvaraRadera