Blogginfo

Alla foton på den här bloggen tillhör mig om inte annat anges. Vill du använda någon bild el komma i kontakt med mig, maila till: amberger.foto@gmail.com

tisdag 30 juni 2015

Fågellivet just nu

Två nya fåglar har jag lyckats föreviga i år.
Drillsnäppan som vanligtvis bara flyger förbi och så den skygga koltrasten.
Drillsnäppans unge korsade min stig och föräldraskapet gjorde allt för att att få mig på andra tankar.
Den ladusvala som inte ruvar har vakthållning och sädesärlan proppar munnen full för att mata sina ungar.

 






5 kommentarer:

  1. Såååå fina fågelbilder men vi har ju ljus så det räcker och blir över nu ,kram Nette

    SvaraRadera
  2. Skriver lika som Nette vilka fina fågelbilder du tagit , verkligen fina :) // Anita

    SvaraRadera
  3. Vackra och somriga bilder på dina fåglar!
    Må gott / Bea

    SvaraRadera
  4. Så vakre bilder. Jeg kjenner sommeren nesten fysisk når jeg ser disse bildene. Og gratulerer med to nye arter som du har fått fotografert.

    SvaraRadera
  5. Kan tänka mig det. Att föräldrarna ville rikta om din uppmärksamhet till sig själva.
    Härligt att se så fin bukett med insekter till småfåglarnas fröjd. Ett tag var det så kallt, så lite insekter där jag bor, att man fruktade att de riskerade svälta. Med senaste tidens väderomslag är detta problem säkert historia.
    Kul med den lilla svalan på tjocka kabeln. Man tager vad man haver...
    / Deerhunter

    SvaraRadera